ΟΣΑ ΔΕΝ ΤΟΛΜΗΣΕ ΝΑ ΠΕΙ Ο ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ, ΤΑ ΞΕΣΤΟΜΙΣΕ Ο ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΠΕΙΡΑΙΩΣ!

Χρήστος Τσάκος - φοιτητής Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής 

Ο Ιερώνυμος απεδείχθη πολύ λίγος για τον σημαντικότατο ρόλο που του έχει δοθεί, ενώ η γενικότερη στάση της Εκκλησίας έναντι του γάμου των ομοφυλοφίλων υπήρξε ελλιπέστατη


Οι Έλληνες, στη συντριπτική πλειονότητά τους, είναι Ορθόδοξοι Χριστιανοί, με την Ορθόδοξη πίστη να είναι άρρηκτα συνδεδεμένη, από την τουρκοκρατία μέχρι και σήμερα, με την ελληνική παράδοση και ό,τι αυτή εμπεριέχει και προάγει. Η Ορθοδοξία αναμφισβήτητα υπήρξε ο κύριος "κρίκος" συνοχής των Ελλήνων, τόσο κατά την επανάσταση του 1821, όσο και καθόλη τη διάρκεια ύπαρξης του ελληνικού κράτους, κρατώντας το Έθνος όρθιο σε υπερβολικά δύσκολες συγκυρίες. 

Επομένως, ο ρόλος του θρησκευτικού και πνευματικού ηγέτη των Ελλήνων, αναφορικά με την καθοδήγηση και την ενότητα των πιστών, αποδεικνύεται κρίσιμος και καθοριστικός, ειδικά όταν η πατρίδα βρίσκεται αντιμέτωπη με προκλήσεις, και στην προκειμένη με ένα νέο κύμα ξενόφερτου μοντερνισμού (που είναι αδύνατο να συνδυαστεί με το αξιακό μας σύστημα), της αποκαλούμενης "woke ατζέντας". 

Δυστυχώς όμως, ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος αποδείχτηκε πολύ κατώτερος των περιστάσεων, αποφεύγοντας να αναλάβει τις σημαντικότατες ευθύνες που απορρέουν από τον θεσμικό του ρόλο. Ταυτόχρονα, η γενικότερη στάση της Εκκλησίας έναντι του ζητήματος του γάμου των ομοφυλοφίλων υπήρξε υποτονική, αφού αρκέστηκε μονάχα στην λεκτική εναντίωση της στο ν/σ και στην έκδοση εγκύκλιου από την Ιερά Σύνοδο, η οποία διαβάστηκε στις Εκκλησίες. 

Παρόλα αυτά, υπήρξαν και ολίγες εξαιρέσεις στον κανόνα, με κάποιους ιερείς να το πηγαίνουν "ένα βήμα παραπέρα", τολμώντας να πουν τα αυτονόητα για όσους συνηγόρησαν στη ψήφιση αυτού του νομοθετήματος, σε αντίθεση με την επίσημη ηγεσία της Εκκλησίας. 

Χθες, συνήλθε Έκτακτη Ιερατική Σύναξη στη Μητρόπολη Πειραιώς, με θέμα την αντιμετώπιση των συνεπειών της ψήφισης του νόμου για τον γάμο ατόμων του ιδίου φύλου. Η πρωτοβουλία ήταν του Μητροπολίτη Πειραιώς Σεραφείμ, ο οποίος έκανε και τη σχετική εισήγηση, θέτοντας ζήτημα ανατροπής της ανθρώπινης οντολογίας και φυσιολογίας μέσα από την εφαρμογή της "woke ατζέντας". 

Η διεξοδική συζήτηση που ακολούθησε οδήγησε σε ψήφισμα, σύμφωνα με το οποίο, οι βουλευτές που ψήφισαν ως «έννομο αγαθό την ανατροπή της ανθρώπινης οντολογίας και φυσιολογίας και θεσμοθέτησαν την παρά φύσιν ασέλγειαν», θεωρούνται από την Εκκλησία ως «υπαιτίως συνεργοί του αρχεκάκου όφεως».

Έτσι, αποφασίστηκε να διακοπεί η κοινωνία με τους ψηφίσαντες. δηλαδή να τεθούν εκτός Εκκλησίας, να μην τους απευθύνεται καμία πρόσκληση για συμμετοχή στις εκδηλώσεις της Ενορίας – τουλάχιστον μέχρι τη στιγμή της έμπρακτης μεταμέλειάς τους, η οποία θα αποδεικνύεται από την ακύρωση του «αίσχιστου νομοθετήματος» στη Βουλή.

Παράλληλα, ο ιερέας Παναγιώτης Μίχος, που λειτουργεί στην εκκλησία της Αγίας Κυριακής στα Τρίκαλα, χαρακτήρισε «ανεπιθύμητους» τους βουλευτές της περιφέρειας που ψήφισαν υπέρ του νομοσχεδίου.

Στη μακροσκελή του ανάρτηση στο προφίλ του ναού στο Facebook, αναφέρει ότι «ως Εφημέριος και Ιερέας του Χριστού συντασσόμενος με την ιερατική μου συνείδηση, που υπηρετεί 23 συναπτά έτη Χριστόν Εσταυρωμένον και Αναστάντα ότι είστε ΑΝΕΠΙΘΥΜΗΤΟΙ στον Ι.Ν. Αγίας Κυριακής Τρικάλων όπου υπηρετώ», ξεκαθαρίζοντας πως «αν, παρ’ όλα αυτά, θα τολμήσετε να δρασκελίσετε την αυλόπορτα να γνωρίζετε ότι θα με βρείτε κατά μέτωπον ΑΝΑΧΩΜΑ, ως εποίησαν χρυσά παραδείγματα της Εκκλ. Ιστορίας π.χ. Ιερός Χρυσόστομος έναντι Αυτοκράτειρας Ευδοξίας, Άγιος Αμβρόσιος Μεδιολάνων κατά Θεοδοσίου κ.λπ.». 

Μήπως αυτή εν τέλει έπρεπε να ήταν η επίσημη στάση της Εκκλησίας της Ελλάδος έναντι όσων βουλευτών ψήφισαν το ν/σ αυτό; Η Εκκλησία ως θεσμός ασκεί μεγάλη επιρροή στον απλό λαό και η ηγεσία της το γνωρίζει καλά αυτό (κι ας έχει μειωθεί αισθητά σε σχέση με το παρελθόν). Οπότε, αν ο κάθε ναός ή Μητρόπολη οργανωμένα προέτρεπε το εκάστοτε ποίμνιο να μην ψηφίσει τους συγκεκριμένους βουλευτές ή τους αφόριζε, θα δημιουργούσε αναμφίβολα τεράστιο ζήτημα στην κυβέρνηση, ίσως ακόμα και την πτώση της. 

Συνεπώς, δεν είναι ότι ο Ιερώνυμος δε μπορούσε, αλλά ότι δεν ήθελε να πράξει κάτι παραπάνω από την απλή εναντίωση στη νομοθετική αυτή πρωτοβουλία της κυβέρνησης. Αντιθέτως, ο Σεραφείμ έδειξε τον δρόμο... 

Comments
* The email will not be published on the website.